Buradasınız

Haberler

Resmi Gazete No: Resmi Gazete Tarihi: Adı: UID:
İçerik:

Bugün bir medya kuruluşunda yer alan “Devleti soyup köşeyi döndüler!” başlıklı haber tamamen asılsız olup, gerçeği yansıtmamaktadır.

Dolayısıyla aşağıdaki açıklamanın yapılması zaruri olmuştur.

Türk vergi hukukunda, tabii afetler gibi bazı özel durumlar için getirilen terkin düzenlemeleri ve bazı küçük tutarlı alacakların tahsilinden vazgeçilmesine yönelik düzenlemeler dışında vergi borçlarının kayıtsız şartsız silinmesine imkân veya izin veren herhangi bir kanuni düzenleme bulunmamaktadır.

Haberde iddia edilen uygulama hiçbir zaman vuku bulmamıştır. Zira, tahakkuk etmiş, yani ödenmesi gereken hale gelmiş bir vergi borcunu, bir vergi cezasını ya da bunların zamlarını, faizlerini Türkiye Büyük Millet Meclisi istisna olmak üzere hiçbir makamın silme yetkisi bulunmamaktadır.

Diğer taraftan, vergi hukukunda yer alan ve henüz kesinleşmemiş vergi ve cezalar ile ilgili uzlaşma imkânı sağlayan müessese 7524 sayılı Kanun ile yeniden düzenlenerek vergi aslı uzlaşma kapsamından çıkarılmıştır.

Ayrıca Bakanlığımız Gelir İdaresi Başkanlığı elektronik vergi sistemleri ile gerekli analiz, kontrol ve denetimler devamlı suretle yapmakta ve sonuçları raporlanmaktadır.

Usulsüz bir husus tespit edildiğinde gereği derhal yerine getirilmektedir.

Nitekim, habere konu olay 2021 yılında gerçekleşmiş olup, İdare tarafından olay derhal tespit edilmiş ve ivedilikle hukuki süreç başlatılmış ve yargıya intikal ettirilmiş, yargı süreci devam etmektedir. Ayrıca Bakanlığımız nezdinde de idari soruşturma sonuçlandırılmış gerekli müeyyideler uygulanmıştır.

Olayla ilgili olarak gerekli vergisel süreçler tamamlanarak hiçbir tahakkuk kaybına izin verilmemiş, herhangi bir kamu zararı da söz konusu olmamıştır.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

İçerik 1:

Bugün bir medya kuruluşunda yer alan “Devleti soyup köşeyi döndüler!” başlıklı haber tamamen asılsız olup, gerçeği yansıtmamaktadır.

Dolayısıyla aşağıdaki açıklamanın yapılması zaruri olmuştur.

Türk vergi hukukunda, tabii afetler gibi bazı özel durumlar için getirilen terkin düzenlemeleri ve bazı küçük tutarlı alacakların tahsilinden vazgeçilmesine yönelik düzenlemeler dışında vergi borçlarının kayıtsız şartsız silinmesine imkân veya izin veren herhangi bir kanuni düzenleme bulunmamaktadır.

Haberde iddia edilen uygulama hiçbir zaman vuku bulmamıştır. Zira, tahakkuk etmiş, yani ödenmesi gereken hale gelmiş bir vergi borcunu, bir vergi cezasını ya da bunların zamlarını, faizlerini Türkiye Büyük Millet Meclisi istisna olmak üzere hiçbir makamın silme yetkisi bulunmamaktadır.

Diğer taraftan, vergi hukukunda yer alan ve henüz kesinleşmemiş vergi ve cezalar ile ilgili uzlaşma imkânı sağlayan müessese 7524 sayılı Kanun ile yeniden düzenlenerek vergi aslı uzlaşma kapsamından çıkarılmıştır.

Ayrıca Bakanlığımız Gelir İdaresi Başkanlığı elektronik vergi sistemleri ile gerekli analiz, kontrol ve denetimler devamlı suretle yapmakta ve sonuçları raporlanmaktadır.

Usulsüz bir husus tespit edildiğinde gereği derhal yerine getirilmektedir.

Nitekim, habere konu olay 2021 yılında gerçekleşmiş olup, İdare tarafından olay derhal tespit edilmiş ve ivedilikle hukuki süreç başlatılmış ve yargıya intikal ettirilmiş, yargı süreci devam etmektedir. Ayrıca Bakanlığımız nezdinde de idari soruşturma sonuçlandırılmış gerekli müeyyideler uygulanmıştır.

Olayla ilgili olarak gerekli vergisel süreçler tamamlanarak hiçbir tahakkuk kaybına izin verilmemiş, herhangi bir kamu zararı da söz konusu olmamıştır.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

İçerik 2:

Bugün bir medya kuruluşunda yer alan “Devleti soyup köşeyi döndüler!” başlıklı haber tamamen asılsız olup, gerçeği yansıtmamaktadır.

Dolayısıyla aşağıdaki açıklamanın yapılması zaruri olmuştur.

Türk vergi hukukunda, tabii afetler gibi bazı özel durumlar için getirilen terkin düzenlemeleri ve bazı küçük tutarlı alacakların tahsilinden vazgeçilmesine yönelik düzenlemeler dışında vergi borçlarının kayıtsız şartsız silinmesine imkân veya izin veren herhangi bir kanuni düzenleme bulunmamaktadır.

Haberde iddia edilen uygulama hiçbir zaman vuku bulmamıştır. Zira, tahakkuk etmiş, yani ödenmesi gereken hale gelmiş bir vergi borcunu, bir vergi cezasını ya da bunların zamlarını, faizlerini Türkiye Büyük Millet Meclisi istisna olmak üzere hiçbir makamın silme yetkisi bulunmamaktadır.

Diğer taraftan, vergi hukukunda yer alan ve henüz kesinleşmemiş vergi ve cezalar ile ilgili uzlaşma imkânı sağlayan müessese 7524 sayılı Kanun ile yeniden düzenlenerek vergi aslı uzlaşma kapsamından çıkarılmıştır.

Ayrıca Bakanlığımız Gelir İdaresi Başkanlığı elektronik vergi sistemleri ile gerekli analiz, kontrol ve denetimler devamlı suretle yapmakta ve sonuçları raporlanmaktadır.

Usulsüz bir husus tespit edildiğinde gereği derhal yerine getirilmektedir.

Nitekim, habere konu olay 2021 yılında gerçekleşmiş olup, İdare tarafından olay derhal tespit edilmiş ve ivedilikle hukuki süreç başlatılmış ve yargıya intikal ettirilmiş, yargı süreci devam etmektedir. Ayrıca Bakanlığımız nezdinde de idari soruşturma sonuçlandırılmış gerekli müeyyideler uygulanmıştır.

Olayla ilgili olarak gerekli vergisel süreçler tamamlanarak hiçbir tahakkuk kaybına izin verilmemiş, herhangi bir kamu zararı da söz konusu olmamıştır.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

Resmi Gazete No: Resmi Gazete Tarihi: Adı: UID:
İçerik:

Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından, akaryakıt piyasasında rekabet eşitliğinin sağlanması ve kayıt dışı ekonomi ile etkin bir şekilde mücadele edilmesi amacıyla bugüne kadar birçok çalışma hayata geçirilmiştir.

Bu kapsamda, akaryakıt istasyonlarındaki ödeme kaydedici cihazların güvenlik düzeyi artırılmış ve anlık bilgi paylaşımı yapabilen yeni nesil pompa ödeme kaydedici cihazlarla (YN Pompa ÖKC) değiştirilmesi, bu piyasada ilk kez lisans alacaklar ile faaliyetlerine devam edenlerden teminat alınması, söz konusu cihazlara ve ilgili diğer sistemlere yapılan müdahalelerin vergi kaçaklığı suçu kapsamına alınması, akaryakıt ve LPG teslimlerinde faturanın teslim anında düzenlenmesi, akaryakıt lisansı alma ve yenileme işlemleri sırasında vergi borcu bulunmaması şartı gibi birçok uygulama devreye alınmıştır.

Söz konusu çalışmaları destekler mahiyette olmak üzere, 5/10/2023 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi Uygulama Genel Tebliği (Sıra No:1) ile taşıtların plaka bilgisinin YN Pompa ÖKC’ye elle yazılmaksızın otomatik olarak iletilmesini sağlayacak olan Ulusal Taşıt Tanıma Sistemine (UTTS) ilişkin usul ve esaslar belirlenmiştir.

Mezkûr Genel Tebliğ ile Sistemin, vergi mükelleflerinin işte kullandıkları taşıtlar için yapılacak akaryakıt ve LPG alımlarında 1/1/2025 tarihinden itibaren zorunlu olarak kullanılması öngörülmüştür.

Bahse konu Genel Tebliğde daha sonra yapılan değişiklikle 1/7/2025 tarihinden itibaren ilk defa iktisap edilen 6/6/2002 tarihli ve 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (II) sayılı listedeki mallardan kayıt ve tescile tabi olanlara kayıt ve tescil işlemini takip eden bir ay içerisinde, vergi mükellefleri tarafından işte kullanılmayan ancak taşıt tanıma sistemi kullanan taşıtlara ise 30/6/2025 tarihine kadar Sisteme dâhil olma zorunluluğu getirilmiştir.

Sistem kapsamında;

- Zorunluluk kapsamına giren taşıtların depo girişlerine taşıta ilişkin bilgileri içeren bir taşıt tanıma birimi takılması,

- Akaryakıt pompalarının tabancılarına taşıt tanıma okuyucu cihazı takılması,

- Taşıt tanıma okuyucu cihazının taşıt tanıma birimini okuması sonucunda taşıt plakasının otomatik olarak YN Pompa ÖKC’ye güvenli olarak iletilmesi

söz konusu olacaktır.

Akaryakıt alımı sırasında, akaryakıt pompalarına takılan taşıt tanıma okuyucu cihazı ile taşıtların depolarına takılan taşıt tanıma birimlerinin elektronik olarak haberleşmesi ile taşıtın plaka bilgisi, YN Pompa ÖKC’lere otomatik olarak aktarılacak ve plaka bilgisinin elle girilmesi söz konusu olmayacaktır.

Yakıtın verilmesinin ardından da ÖKC fişi, UTTS kapsamında düzenlendiğini gösteren bilgiyi ihtiva edecek şekilde otomatik olarak düzenlenecektir.

Taşıt tanıma birimi takılma zorunluluğu getirilen taşıtlar için, UTTS kapsamında düzenlenmeyen belgeler, vergi kanunları bakımından hiç düzenlenmemiş sayılacağından, UTTS üzerinden düzenlenmeyen ÖKC fişleri akaryakıt giderlerinin belgelendirilmesinde kullanılamayacaktır.

Anılan Genel Tebliğ ile Sistemin, Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü tarafından kurulması ve işletilmesi öngörülmüştür. Söz konusu Genel Müdürlük tarafından yetkilendirilen firmalar UTTS unsurlarının üretimi, satışı, kurulumu, değişimi ve bakım onarım hizmetlerinin yürütülmesini gerçekleştirebileceklerdir.

Akaryakıt istasyonlarına takılacak donanımların montaj işlemlerini gerçekleştirecek yetkili akaryakıt istasyonu montaj firmaları ve söz konusu firmalara bağlı yetkili montaj servislerine ilişkin süreçler ilgili kılavuzlar ile düzenlenmiş ve anılan Genel Müdürlük tarafından hazırlanan kılavuzlar www.utts.gov.tr adresinde yayımlanmıştır.

Ayrıca Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü tarafından, taşıtlara takılacak TTB'lerin montaj işlemlerini yapmak üzere yetkilendirilecek gerçek veya tüzel kişilerin sağlaması gereken teknik, idari ve mali kriterlere ilişkin olarak hazırlanan kılavuzlar www.utts.gov.tr adresinde yayımlanmıştır.

Bu kapsamda yetkilendirme başvurusu yapan ve teknik, idari, mali kriterleri sağlayan firmaların yetkilendirme işlemleri tamamlanarak yetkili firmaların listesi www.utts.gov.tr adresinde yayımlanmıştır.

Taşıtlara takılacak ve akaryakıt istasyonlarında kullanılacak UTTS donanımlarının 2024 yılı ücretleri söz konusu Genel Müdürlük tarafından belirlenerek www.utts.gov.tr adresinde yayımlanmıştır.

YN Pompa ÖKC ile Tabanca İletişim Modülü Entegrasyon Kılavuzu ve YN Pompa ÖKC ile Tabanca İletişim Modülü arasında Güvenli İletişim Protokolü hazırlanmış ve ynokc.gib.gov.tr adresinde yayımlanmıştır.

YN Pompa ÖKC’lerden Düzenlenecek Fiş ve Rapor Formatları Teknik Kılavuzu, UTTS üzerinden yapılacak satışlarda düzenlenecek fiş ile raporlara ilişkin bilgileri ihtiva edecek şekilde güncellenmiştir.

Akaryakıt satışlarına ilişkin olarak düzenlenecek ÖKC fişlerinin, plaka bilgisi elle girilmeden otomatik olarak akaryakıtı alan taşıtların plaka bilgilerini ihtiva edecek şekilde düzenlenmesini temin edecek olan Ulusal Taşıt Tanıma Sisteminin zamanında ve etkin bir şekilde uygulanabilmesi için akaryakıt istasyonu, yetkili montaj firmaları, YN ÖKC üreticileri, yetkili taşıt montaj firmaları, bayi denetim sistemi yazılımları ve akaryakıt dağıtım şirketleri ile taşıt sahiplerinin yapmaları gereken işlemleri tam ve doğru bir şekilde ve zamanında yerine getirmeleri gerekmektedir.

Duyurulur.

İçerik 1:

Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından, akaryakıt piyasasında rekabet eşitliğinin sağlanması ve kayıt dışı ekonomi ile etkin bir şekilde mücadele edilmesi amacıyla bugüne kadar birçok çalışma hayata geçirilmiştir.

Bu kapsamda, akaryakıt istasyonlarındaki ödeme kaydedici cihazların güvenlik düzeyi artırılmış ve anlık bilgi paylaşımı yapabilen yeni nesil pompa ödeme kaydedici cihazlarla (YN Pompa ÖKC) değiştirilmesi, bu piyasada ilk kez lisans alacaklar ile faaliyetlerine devam edenlerden teminat alınması, söz konusu cihazlara ve ilgili diğer sistemlere yapılan müdahalelerin vergi kaçaklığı suçu kapsamına alınması, akaryakıt ve LPG teslimlerinde faturanın teslim anında düzenlenmesi, akaryakıt lisansı alma ve yenileme işlemleri sırasında vergi borcu bulunmaması şartı gibi birçok uygulama devreye alınmıştır.

Söz konusu çalışmaları destekler mahiyette olmak üzere, 5/10/2023 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi Uygulama Genel Tebliği (Sıra No:1) ile taşıtların plaka bilgisinin YN Pompa ÖKC’ye elle yazılmaksızın otomatik olarak iletilmesini sağlayacak olan Ulusal Taşıt Tanıma Sistemine (UTTS) ilişkin usul ve esaslar belirlenmiştir.

Mezkûr Genel Tebliğ ile Sistemin, vergi mükelleflerinin işte kullandıkları taşıtlar için yapılacak akaryakıt ve LPG alımlarında 1/1/2025 tarihinden itibaren zorunlu olarak kullanılması öngörülmüştür.

Bahse konu Genel Tebliğde daha sonra yapılan değişiklikle 1/7/2025 tarihinden itibaren ilk defa iktisap edilen 6/6/2002 tarihli ve 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (II) sayılı listedeki mallardan kayıt ve tescile tabi olanlara kayıt ve tescil işlemini takip eden bir ay içerisinde, vergi mükellefleri tarafından işte kullanılmayan ancak taşıt tanıma sistemi kullanan taşıtlara ise 30/6/2025 tarihine kadar Sisteme dâhil olma zorunluluğu getirilmiştir.

Sistem kapsamında;

- Zorunluluk kapsamına giren taşıtların depo girişlerine taşıta ilişkin bilgileri içeren bir taşıt tanıma birimi takılması,

- Akaryakıt pompalarının tabancılarına taşıt tanıma okuyucu cihazı takılması,

- Taşıt tanıma okuyucu cihazının taşıt tanıma birimini okuması sonucunda taşıt plakasının otomatik olarak YN Pompa ÖKC’ye güvenli olarak iletilmesi

söz konusu olacaktır.

Akaryakıt alımı sırasında, akaryakıt pompalarına takılan taşıt tanıma okuyucu cihazı ile taşıtların depolarına takılan taşıt tanıma birimlerinin elektronik olarak haberleşmesi ile taşıtın plaka bilgisi, YN Pompa ÖKC’lere otomatik olarak aktarılacak ve plaka bilgisinin elle girilmesi söz konusu olmayacaktır.

Yakıtın verilmesinin ardından da ÖKC fişi, UTTS kapsamında düzenlendiğini gösteren bilgiyi ihtiva edecek şekilde otomatik olarak düzenlenecektir.

Taşıt tanıma birimi takılma zorunluluğu getirilen taşıtlar için, UTTS kapsamında düzenlenmeyen belgeler, vergi kanunları bakımından hiç düzenlenmemiş sayılacağından, UTTS üzerinden düzenlenmeyen ÖKC fişleri akaryakıt giderlerinin belgelendirilmesinde kullanılamayacaktır.

Anılan Genel Tebliğ ile Sistemin, Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü tarafından kurulması ve işletilmesi öngörülmüştür. Söz konusu Genel Müdürlük tarafından yetkilendirilen firmalar UTTS unsurlarının üretimi, satışı, kurulumu, değişimi ve bakım onarım hizmetlerinin yürütülmesini gerçekleştirebileceklerdir.

Akaryakıt istasyonlarına takılacak donanımların montaj işlemlerini gerçekleştirecek yetkili akaryakıt istasyonu montaj firmaları ve söz konusu firmalara bağlı yetkili montaj servislerine ilişkin süreçler ilgili kılavuzlar ile düzenlenmiş ve anılan Genel Müdürlük tarafından hazırlanan kılavuzlar www.utts.gov.tr adresinde yayımlanmıştır.

Ayrıca Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü tarafından, taşıtlara takılacak TTB'lerin montaj işlemlerini yapmak üzere yetkilendirilecek gerçek veya tüzel kişilerin sağlaması gereken teknik, idari ve mali kriterlere ilişkin olarak hazırlanan kılavuzlar www.utts.gov.tr adresinde yayımlanmıştır.

Bu kapsamda yetkilendirme başvurusu yapan ve teknik, idari, mali kriterleri sağlayan firmaların yetkilendirme işlemleri tamamlanarak yetkili firmaların listesi www.utts.gov.tr adresinde yayımlanmıştır.

Taşıtlara takılacak ve akaryakıt istasyonlarında kullanılacak UTTS donanımlarının 2024 yılı ücretleri söz konusu Genel Müdürlük tarafından belirlenerek www.utts.gov.tr adresinde yayımlanmıştır.

YN Pompa ÖKC ile Tabanca İletişim Modülü Entegrasyon Kılavuzu ve YN Pompa ÖKC ile Tabanca İletişim Modülü arasında Güvenli İletişim Protokolü hazırlanmış ve ynokc.gib.gov.tr adresinde yayımlanmıştır.

YN Pompa ÖKC’lerden Düzenlenecek Fiş ve Rapor Formatları Teknik Kılavuzu, UTTS üzerinden yapılacak satışlarda düzenlenecek fiş ile raporlara ilişkin bilgileri ihtiva edecek şekilde güncellenmiştir.

Akaryakıt satışlarına ilişkin olarak düzenlenecek ÖKC fişlerinin, plaka bilgisi elle girilmeden otomatik olarak akaryakıtı alan taşıtların plaka bilgilerini ihtiva edecek şekilde düzenlenmesini temin edecek olan Ulusal Taşıt Tanıma Sisteminin zamanında ve etkin bir şekilde uygulanabilmesi için akaryakıt istasyonu, yetkili montaj firmaları, YN ÖKC üreticileri, yetkili taşıt montaj firmaları, bayi denetim sistemi yazılımları ve akaryakıt dağıtım şirketleri ile taşıt sahiplerinin yapmaları gereken işlemleri tam ve doğru bir şekilde ve zamanında yerine getirmeleri gerekmektedir.

Duyurulur.

İçerik 2:

Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından, akaryakıt piyasasında rekabet eşitliğinin sağlanması ve kayıt dışı ekonomi ile etkin bir şekilde mücadele edilmesi amacıyla bugüne kadar birçok çalışma hayata geçirilmiştir.

Bu kapsamda, akaryakıt istasyonlarındaki ödeme kaydedici cihazların güvenlik düzeyi artırılmış ve anlık bilgi paylaşımı yapabilen yeni nesil pompa ödeme kaydedici cihazlarla (YN Pompa ÖKC) değiştirilmesi, bu piyasada ilk kez lisans alacaklar ile faaliyetlerine devam edenlerden teminat alınması, söz konusu cihazlara ve ilgili diğer sistemlere yapılan müdahalelerin vergi kaçaklığı suçu kapsamına alınması, akaryakıt ve LPG teslimlerinde faturanın teslim anında düzenlenmesi, akaryakıt lisansı alma ve yenileme işlemleri sırasında vergi borcu bulunmaması şartı gibi birçok uygulama devreye alınmıştır.

Söz konusu çalışmaları destekler mahiyette olmak üzere, 5/10/2023 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi Uygulama Genel Tebliği (Sıra No:1) ile taşıtların plaka bilgisinin YN Pompa ÖKC’ye elle yazılmaksızın otomatik olarak iletilmesini sağlayacak olan Ulusal Taşıt Tanıma Sistemine (UTTS) ilişkin usul ve esaslar belirlenmiştir.

Mezkûr Genel Tebliğ ile Sistemin, vergi mükelleflerinin işte kullandıkları taşıtlar için yapılacak akaryakıt ve LPG alımlarında 1/1/2025 tarihinden itibaren zorunlu olarak kullanılması öngörülmüştür.

Bahse konu Genel Tebliğde daha sonra yapılan değişiklikle 1/7/2025 tarihinden itibaren ilk defa iktisap edilen 6/6/2002 tarihli ve 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (II) sayılı listedeki mallardan kayıt ve tescile tabi olanlara kayıt ve tescil işlemini takip eden bir ay içerisinde, vergi mükellefleri tarafından işte kullanılmayan ancak taşıt tanıma sistemi kullanan taşıtlara ise 30/6/2025 tarihine kadar Sisteme dâhil olma zorunluluğu getirilmiştir.

Sistem kapsamında;

- Zorunluluk kapsamına giren taşıtların depo girişlerine taşıta ilişkin bilgileri içeren bir taşıt tanıma birimi takılması,

- Akaryakıt pompalarının tabancılarına taşıt tanıma okuyucu cihazı takılması,

- Taşıt tanıma okuyucu cihazının taşıt tanıma birimini okuması sonucunda taşıt plakasının otomatik olarak YN Pompa ÖKC’ye güvenli olarak iletilmesi

söz konusu olacaktır.

Akaryakıt alımı sırasında, akaryakıt pompalarına takılan taşıt tanıma okuyucu cihazı ile taşıtların depolarına takılan taşıt tanıma birimlerinin elektronik olarak haberleşmesi ile taşıtın plaka bilgisi, YN Pompa ÖKC’lere otomatik olarak aktarılacak ve plaka bilgisinin elle girilmesi söz konusu olmayacaktır.

Yakıtın verilmesinin ardından da ÖKC fişi, UTTS kapsamında düzenlendiğini gösteren bilgiyi ihtiva edecek şekilde otomatik olarak düzenlenecektir.

Taşıt tanıma birimi takılma zorunluluğu getirilen taşıtlar için, UTTS kapsamında düzenlenmeyen belgeler, vergi kanunları bakımından hiç düzenlenmemiş sayılacağından, UTTS üzerinden düzenlenmeyen ÖKC fişleri akaryakıt giderlerinin belgelendirilmesinde kullanılamayacaktır.

Anılan Genel Tebliğ ile Sistemin, Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü tarafından kurulması ve işletilmesi öngörülmüştür. Söz konusu Genel Müdürlük tarafından yetkilendirilen firmalar UTTS unsurlarının üretimi, satışı, kurulumu, değişimi ve bakım onarım hizmetlerinin yürütülmesini gerçekleştirebileceklerdir.

Akaryakıt istasyonlarına takılacak donanımların montaj işlemlerini gerçekleştirecek yetkili akaryakıt istasyonu montaj firmaları ve söz konusu firmalara bağlı yetkili montaj servislerine ilişkin süreçler ilgili kılavuzlar ile düzenlenmiş ve anılan Genel Müdürlük tarafından hazırlanan kılavuzlar www.utts.gov.tr adresinde yayımlanmıştır.

Ayrıca Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü tarafından, taşıtlara takılacak TTB'lerin montaj işlemlerini yapmak üzere yetkilendirilecek gerçek veya tüzel kişilerin sağlaması gereken teknik, idari ve mali kriterlere ilişkin olarak hazırlanan kılavuzlar www.utts.gov.tr adresinde yayımlanmıştır.

Bu kapsamda yetkilendirme başvurusu yapan ve teknik, idari, mali kriterleri sağlayan firmaların yetkilendirme işlemleri tamamlanarak yetkili firmaların listesi www.utts.gov.tr adresinde yayımlanmıştır.

Taşıtlara takılacak ve akaryakıt istasyonlarında kullanılacak UTTS donanımlarının 2024 yılı ücretleri söz konusu Genel Müdürlük tarafından belirlenerek www.utts.gov.tr adresinde yayımlanmıştır.

YN Pompa ÖKC ile Tabanca İletişim Modülü Entegrasyon Kılavuzu ve YN Pompa ÖKC ile Tabanca İletişim Modülü arasında Güvenli İletişim Protokolü hazırlanmış ve ynokc.gib.gov.tr adresinde yayımlanmıştır.

YN Pompa ÖKC’lerden Düzenlenecek Fiş ve Rapor Formatları Teknik Kılavuzu, UTTS üzerinden yapılacak satışlarda düzenlenecek fiş ile raporlara ilişkin bilgileri ihtiva edecek şekilde güncellenmiştir.

Akaryakıt satışlarına ilişkin olarak düzenlenecek ÖKC fişlerinin, plaka bilgisi elle girilmeden otomatik olarak akaryakıtı alan taşıtların plaka bilgilerini ihtiva edecek şekilde düzenlenmesini temin edecek olan Ulusal Taşıt Tanıma Sisteminin zamanında ve etkin bir şekilde uygulanabilmesi için akaryakıt istasyonu, yetkili montaj firmaları, YN ÖKC üreticileri, yetkili taşıt montaj firmaları, bayi denetim sistemi yazılımları ve akaryakıt dağıtım şirketleri ile taşıt sahiplerinin yapmaları gereken işlemleri tam ve doğru bir şekilde ve zamanında yerine getirmeleri gerekmektedir.

Duyurulur.

Resmi Gazete No: Resmi Gazete Tarihi: Adı: UID:
İçerik:

“Türkiye Cumhuriyeti ile Uruguay Doğu Cumhuriyeti arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığı ile Vergiden Kaçınmaya Engel Olma Anlaşması” ve eki “Protokol” 12 Kasım 2024 tarihinde Montevideo’da imzalanmıştır.

Türkiye Cumhuriyeti adına Montevideo Büyükelçimiz Sayın Tunca ÖZÇUHADAR ile Uruguay Doğu Cumhuriyeti adına Dışişleri Bakanı Sayın Omar lgnacio PAGANINI HERRERA tarafından imzalanan bu Anlaşma ile her iki ülke yatırımcıları açısından Türkiye ve Uruguay’ın daha cazip hale getirilmesi amaçlanmaktadır. Anlaşma iki ülke Parlamentosu tarafından onaylandıktan sonra yürürlüğe girecektir.

Anlaşma ile kazanç unsurları itibariyle gelirin hangi ülkede vergilendirileceği, gelirin iki ülkede de vergilendirilmesi durumunda ise çifte vergilendirmenin nasıl önleneceği belirlenmektedir. Gelirin elde edildiği ülkenin vergilendirme hakkı kâr payı, faiz, gayrimaddi hak bedelleri ve teknik hizmet ücretlerinde belirli oranlarla sınırlandırılmaktadır.

Diğer taraftan, Anlaşma’da yer alan bilgi değişimi maddesi ile iki ülkenin vergi kayıp ve kaçağı ile daha etkin bir mücadele yürütmeleri mümkün olacaktır.

Türkiye’nin, imzalanan bu anlaşma ile bugüne kadar sonuçlandırdığı Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşmalarının sayısı 104’e ulaşmış olup, bunlardan 92’si yürürlüğe girmiş bulunmaktadır.

İçerik 1:

“Türkiye Cumhuriyeti ile Uruguay Doğu Cumhuriyeti arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığı ile Vergiden Kaçınmaya Engel Olma Anlaşması” ve eki “Protokol” 12 Kasım 2024 tarihinde Montevideo’da imzalanmıştır.

Türkiye Cumhuriyeti adına Montevideo Büyükelçimiz Sayın Tunca ÖZÇUHADAR ile Uruguay Doğu Cumhuriyeti adına Dışişleri Bakanı Sayın Omar lgnacio PAGANINI HERRERA tarafından imzalanan bu Anlaşma ile her iki ülke yatırımcıları açısından Türkiye ve Uruguay’ın daha cazip hale getirilmesi amaçlanmaktadır. Anlaşma iki ülke Parlamentosu tarafından onaylandıktan sonra yürürlüğe girecektir.

Anlaşma ile kazanç unsurları itibariyle gelirin hangi ülkede vergilendirileceği, gelirin iki ülkede de vergilendirilmesi durumunda ise çifte vergilendirmenin nasıl önleneceği belirlenmektedir. Gelirin elde edildiği ülkenin vergilendirme hakkı kâr payı, faiz, gayrimaddi hak bedelleri ve teknik hizmet ücretlerinde belirli oranlarla sınırlandırılmaktadır.

Diğer taraftan, Anlaşma’da yer alan bilgi değişimi maddesi ile iki ülkenin vergi kayıp ve kaçağı ile daha etkin bir mücadele yürütmeleri mümkün olacaktır.

Türkiye’nin, imzalanan bu anlaşma ile bugüne kadar sonuçlandırdığı Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşmalarının sayısı 104’e ulaşmış olup, bunlardan 92’si yürürlüğe girmiş bulunmaktadır.

İçerik 2:

“Türkiye Cumhuriyeti ile Uruguay Doğu Cumhuriyeti arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığı ile Vergiden Kaçınmaya Engel Olma Anlaşması” ve eki “Protokol” 12 Kasım 2024 tarihinde Montevideo’da imzalanmıştır.

Türkiye Cumhuriyeti adına Montevideo Büyükelçimiz Sayın Tunca ÖZÇUHADAR ile Uruguay Doğu Cumhuriyeti adına Dışişleri Bakanı Sayın Omar lgnacio PAGANINI HERRERA tarafından imzalanan bu Anlaşma ile her iki ülke yatırımcıları açısından Türkiye ve Uruguay’ın daha cazip hale getirilmesi amaçlanmaktadır. Anlaşma iki ülke Parlamentosu tarafından onaylandıktan sonra yürürlüğe girecektir.

Anlaşma ile kazanç unsurları itibariyle gelirin hangi ülkede vergilendirileceği, gelirin iki ülkede de vergilendirilmesi durumunda ise çifte vergilendirmenin nasıl önleneceği belirlenmektedir. Gelirin elde edildiği ülkenin vergilendirme hakkı kâr payı, faiz, gayrimaddi hak bedelleri ve teknik hizmet ücretlerinde belirli oranlarla sınırlandırılmaktadır.

Diğer taraftan, Anlaşma’da yer alan bilgi değişimi maddesi ile iki ülkenin vergi kayıp ve kaçağı ile daha etkin bir mücadele yürütmeleri mümkün olacaktır.

Türkiye’nin, imzalanan bu anlaşma ile bugüne kadar sonuçlandırdığı Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşmalarının sayısı 104’e ulaşmış olup, bunlardan 92’si yürürlüğe girmiş bulunmaktadır.

Resmi Gazete No: Resmi Gazete Tarihi: Adı: UID:
İçerik:

13-14 Kasım 2024 tarihlerinde Ankara'da gerçekleştirilen Türkiye-Kongo Karma Ekonomik Komisyonu (KEK) 4. Dönem Toplantısı marjında “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo Cumhuriyeti Hükümeti arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşması” KEK eşbaşkanları İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya ile Kongo Cumhuriyeti Uluslararası İşbirliği ve Kamu-Özel Ortaklığını Teşvik Bakanı Sayın Denis-Christel Sassou Nguesso tarafından 14 Kasım 2024 tarihinde Ankara’da imzalanmıştır. 

İmzalanan bu Anlaşma ile her iki ülke yatırımcıları açısından Türkiye ve Kongo’nun daha cazip hale getirilmesi amaçlanmaktadır. Anlaşma iki ülke Parlamentosu tarafından onaylandıktan sonra yürürlüğe girecektir. Anlaşma ile kazanç unsurları itibariyle gelirin hangi ülkede vergilendirileceği, gelirin iki ülkede de vergilendirilmesi durumunda ise çifte vergilendirmenin nasıl önleneceği belirlenmektedir. Gelirin elde edildiği ülkenin vergilendirme hakkı kâr payı, faiz, gayrimaddi hak bedelleri ve teknik hizmet ücretlerinde belirli oranlarla sınırlandırılmaktadır. Diğer taraftan, Anlaşmada yer alan bilgi değişimi maddesi ile iki ülkenin vergi kayıp ve kaçağı ile daha etkin bir mücadele yürütmeleri mümkün olacaktır. Ayrıca iki ülke arasında vergilerin tahsilatında işbirliği yapılmasına ilişkin düzenleme de Anlaşmada yer almaktadır. Türkiye’nin, imzalanan bu anlaşma ile bugüne kadar sonuçlandırdığı Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşmalarının sayısı 105’e ulaşmış olup, bunlardan 92’si yürürlüğe girmiş bulunmaktadır.

İçerik 1:

13-14 Kasım 2024 tarihlerinde Ankara'da gerçekleştirilen Türkiye-Kongo Karma Ekonomik Komisyonu (KEK) 4. Dönem Toplantısı marjında “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo Cumhuriyeti Hükümeti arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşması” KEK eşbaşkanları İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya ile Kongo Cumhuriyeti Uluslararası İşbirliği ve Kamu-Özel Ortaklığını Teşvik Bakanı Sayın Denis-Christel Sassou Nguesso tarafından 14 Kasım 2024 tarihinde Ankara’da imzalanmıştır. 

İmzalanan bu Anlaşma ile her iki ülke yatırımcıları açısından Türkiye ve Kongo’nun daha cazip hale getirilmesi amaçlanmaktadır. Anlaşma iki ülke Parlamentosu tarafından onaylandıktan sonra yürürlüğe girecektir. Anlaşma ile kazanç unsurları itibariyle gelirin hangi ülkede vergilendirileceği, gelirin iki ülkede de vergilendirilmesi durumunda ise çifte vergilendirmenin nasıl önleneceği belirlenmektedir. Gelirin elde edildiği ülkenin vergilendirme hakkı kâr payı, faiz, gayrimaddi hak bedelleri ve teknik hizmet ücretlerinde belirli oranlarla sınırlandırılmaktadır. Diğer taraftan, Anlaşmada yer alan bilgi değişimi maddesi ile iki ülkenin vergi kayıp ve kaçağı ile daha etkin bir mücadele yürütmeleri mümkün olacaktır. Ayrıca iki ülke arasında vergilerin tahsilatında işbirliği yapılmasına ilişkin düzenleme de Anlaşmada yer almaktadır. Türkiye’nin, imzalanan bu anlaşma ile bugüne kadar sonuçlandırdığı Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşmalarının sayısı 105’e ulaşmış olup, bunlardan 92’si yürürlüğe girmiş bulunmaktadır.

İçerik 2:

13-14 Kasım 2024 tarihlerinde Ankara'da gerçekleştirilen Türkiye-Kongo Karma Ekonomik Komisyonu (KEK) 4. Dönem Toplantısı marjında “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo Cumhuriyeti Hükümeti arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşması” KEK eşbaşkanları İçişleri Bakanımız Sayın Ali Yerlikaya ile Kongo Cumhuriyeti Uluslararası İşbirliği ve Kamu-Özel Ortaklığını Teşvik Bakanı Sayın Denis-Christel Sassou Nguesso tarafından 14 Kasım 2024 tarihinde Ankara’da imzalanmıştır. 

İmzalanan bu Anlaşma ile her iki ülke yatırımcıları açısından Türkiye ve Kongo’nun daha cazip hale getirilmesi amaçlanmaktadır. Anlaşma iki ülke Parlamentosu tarafından onaylandıktan sonra yürürlüğe girecektir. Anlaşma ile kazanç unsurları itibariyle gelirin hangi ülkede vergilendirileceği, gelirin iki ülkede de vergilendirilmesi durumunda ise çifte vergilendirmenin nasıl önleneceği belirlenmektedir. Gelirin elde edildiği ülkenin vergilendirme hakkı kâr payı, faiz, gayrimaddi hak bedelleri ve teknik hizmet ücretlerinde belirli oranlarla sınırlandırılmaktadır. Diğer taraftan, Anlaşmada yer alan bilgi değişimi maddesi ile iki ülkenin vergi kayıp ve kaçağı ile daha etkin bir mücadele yürütmeleri mümkün olacaktır. Ayrıca iki ülke arasında vergilerin tahsilatında işbirliği yapılmasına ilişkin düzenleme de Anlaşmada yer almaktadır. Türkiye’nin, imzalanan bu anlaşma ile bugüne kadar sonuçlandırdığı Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşmalarının sayısı 105’e ulaşmış olup, bunlardan 92’si yürürlüğe girmiş bulunmaktadır.

Resmi Gazete No: Resmi Gazete Tarihi: Adı: UID:
İçerik:

15 Kasım 2024 tarihli ve 177 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Sirküleri ile 18 Kasım 2024 Pazartesi günü sonuna kadar verilmesi gereken 2024 III. Geçici Vergi Dönemine (Temmuz-Ağustos-Eylül) ait Gelir ve Kurum Geçici Vergi Beyannamelerinin verilme süreleri ile bu beyannameler üzerine tahakkuk eden vergilerin ödeme süreleri 22 Kasım 2024 Cuma günü sonuna kadar uzatılmıştır.

Söz konusu uzatma, ilgili geçici vergi dönemi itibarıyla beyanname verme tarihi 18 Kasım 2024 Pazartesi günü sonu olan özel hesap dönemine tabi mükellefleri de kapsayacaktır.

Söz konusu Sirkülere ulaşmak için tıklayınız.

İçerik 1:

15 Kasım 2024 tarihli ve 177 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Sirküleri ile 18 Kasım 2024 Pazartesi günü sonuna kadar verilmesi gereken 2024 III. Geçici Vergi Dönemine (Temmuz-Ağustos-Eylül) ait Gelir ve Kurum Geçici Vergi Beyannamelerinin verilme süreleri ile bu beyannameler üzerine tahakkuk eden vergilerin ödeme süreleri 22 Kasım 2024 Cuma günü sonuna kadar uzatılmıştır.

Söz konusu uzatma, ilgili geçici vergi dönemi itibarıyla beyanname verme tarihi 18 Kasım 2024 Pazartesi günü sonu olan özel hesap dönemine tabi mükellefleri de kapsayacaktır.

Söz konusu Sirkülere ulaşmak için tıklayınız.

İçerik 2:

15 Kasım 2024 tarihli ve 177 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Sirküleri ile 18 Kasım 2024 Pazartesi günü sonuna kadar verilmesi gereken 2024 III. Geçici Vergi Dönemine (Temmuz-Ağustos-Eylül) ait Gelir ve Kurum Geçici Vergi Beyannamelerinin verilme süreleri ile bu beyannameler üzerine tahakkuk eden vergilerin ödeme süreleri 22 Kasım 2024 Cuma günü sonuna kadar uzatılmıştır.

Söz konusu uzatma, ilgili geçici vergi dönemi itibarıyla beyanname verme tarihi 18 Kasım 2024 Pazartesi günü sonu olan özel hesap dönemine tabi mükellefleri de kapsayacaktır.

Söz konusu Sirkülere ulaşmak için tıklayınız.

Resmi Gazete No: Resmi Gazete Tarihi: Adı: UID:
İçerik:

Elektronik Tebligat (e-Tebligat), tebligatı yapan birim tarafından düzenlenen ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre tebliği gereken belgelerin, e-Tebligat Sistemi ile mükelleflerin elektronik adreslerine tebliğ edilmesidir.

456 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair 568 Sıra No.lu Tebliğ ile 1/1/2025 tarihinden itibaren 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (II) sayılı listedeki mallardan kayıt ve tescile tabi olanların ilk iktisabında adına kayıt ve tescil yapılan gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküller e-Tebligat Sistemini kullanmak zorundadır.

Bu kapsamda, Elektronik Tebligat Sistemi Broşürü Tebliğde yer alan düzenleme kapsamında güncellenerek kullanıma sunulmuştur.

Söz konusu Broşürde;

  • Zorunlu olarak e-Tebligat kullanması gereken mükellefler,
  • İsteğe bağlı olarak e-Tebligat kullanabilecek mükellefler,
  • e-Tebligat başvurusunun nasıl yapıldığı,
  • Sistemden gönderilen belgeler için tebliğ tarihi,
  • Elektronik tebligat yapıldığından nasıl haberdar olunacağı,
  • Hangi belgelerin elektronik ortamda tebliğ edildiği,

gibi konularda açıklayıcı bilgiler yer almaktadır. 

Elektronik Tebligat Sistemi Broşürüne ulaşmak için tıklayınız.

Elektronik Tebligat Sistemi Hakkında İnfografik için tıklayınız.

Konu hakkında detaylı bilgi için Vergi İletişim Merkezini (VİMER) 189 arayabilirsiniz.

İçerik 1:

Elektronik Tebligat (e-Tebligat), tebligatı yapan birim tarafından düzenlenen ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre tebliği gereken belgelerin, e-Tebligat Sistemi ile mükelleflerin elektronik adreslerine tebliğ edilmesidir.

456 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair 568 Sıra No.lu Tebliğ ile 1/1/2025 tarihinden itibaren 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (II) sayılı listedeki mallardan kayıt ve tescile tabi olanların ilk iktisabında adına kayıt ve tescil yapılan gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküller e-Tebligat Sistemini kullanmak zorundadır.

Bu kapsamda, Elektronik Tebligat Sistemi Broşürü Tebliğde yer alan düzenleme kapsamında güncellenerek kullanıma sunulmuştur.

Söz konusu Broşürde;

  • Zorunlu olarak e-Tebligat kullanması gereken mükellefler,
  • İsteğe bağlı olarak e-Tebligat kullanabilecek mükellefler,
  • e-Tebligat başvurusunun nasıl yapıldığı,
  • Sistemden gönderilen belgeler için tebliğ tarihi,
  • Elektronik tebligat yapıldığından nasıl haberdar olunacağı,
  • Hangi belgelerin elektronik ortamda tebliğ edildiği,

gibi konularda açıklayıcı bilgiler yer almaktadır. 

Elektronik Tebligat Sistemi Broşürüne ulaşmak için tıklayınız.

Elektronik Tebligat Sistemi Hakkında İnfografik için tıklayınız.

Konu hakkında detaylı bilgi için Vergi İletişim Merkezini (VİMER) 189 arayabilirsiniz.

İçerik 2:

Elektronik Tebligat (e-Tebligat), tebligatı yapan birim tarafından düzenlenen ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre tebliği gereken belgelerin, e-Tebligat Sistemi ile mükelleflerin elektronik adreslerine tebliğ edilmesidir.

456 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair 568 Sıra No.lu Tebliğ ile 1/1/2025 tarihinden itibaren 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (II) sayılı listedeki mallardan kayıt ve tescile tabi olanların ilk iktisabında adına kayıt ve tescil yapılan gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküller e-Tebligat Sistemini kullanmak zorundadır.

Bu kapsamda, Elektronik Tebligat Sistemi Broşürü Tebliğde yer alan düzenleme kapsamında güncellenerek kullanıma sunulmuştur.

Söz konusu Broşürde;

  • Zorunlu olarak e-Tebligat kullanması gereken mükellefler,
  • İsteğe bağlı olarak e-Tebligat kullanabilecek mükellefler,
  • e-Tebligat başvurusunun nasıl yapıldığı,
  • Sistemden gönderilen belgeler için tebliğ tarihi,
  • Elektronik tebligat yapıldığından nasıl haberdar olunacağı,
  • Hangi belgelerin elektronik ortamda tebliğ edildiği,

gibi konularda açıklayıcı bilgiler yer almaktadır. 

Elektronik Tebligat Sistemi Broşürüne ulaşmak için tıklayınız.

Elektronik Tebligat Sistemi Hakkında İnfografik için tıklayınız.

Konu hakkında detaylı bilgi için Vergi İletişim Merkezini (VİMER) 189 arayabilirsiniz.

Resmi Gazete No: Resmi Gazete Tarihi: Adı: UID:
İçerik:

9126 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararı 14/11/2024 tarihli ve 32722 sayılı Resmi Gazete’de yayımlandı.

Söz konusu Cumhurbaşkanı Kararına ulaşmak için tıklayınız.

Açıklayıcı Bilgi notuna ulaşmak için tıklayınız.

İçerik 1:

9126 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararı 14/11/2024 tarihli ve 32722 sayılı Resmi Gazete’de yayımlandı.

Söz konusu Cumhurbaşkanı Kararına ulaşmak için tıklayınız.

Açıklayıcı Bilgi notuna ulaşmak için tıklayınız.

İçerik 2:

9126 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararı 14/11/2024 tarihli ve 32722 sayılı Resmi Gazete’de yayımlandı.

Söz konusu Cumhurbaşkanı Kararına ulaşmak için tıklayınız.

Açıklayıcı Bilgi notuna ulaşmak için tıklayınız.

Resmi Gazete No: Resmi Gazete Tarihi: Adı: UID:
İçerik:

Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 573) 12/11/2024 tarihli ve 32720 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.

Söz konusu Tebliğe ulaşmak için tıklayınız.

Açıklayıcı Bilgi notuna ulaşmak için tıklayınız.

İçerik 1:

Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 573) 12/11/2024 tarihli ve 32720 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.

Söz konusu Tebliğe ulaşmak için tıklayınız.

Açıklayıcı Bilgi notuna ulaşmak için tıklayınız.

İçerik 2:

Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 573) 12/11/2024 tarihli ve 32720 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.

Söz konusu Tebliğe ulaşmak için tıklayınız.

Açıklayıcı Bilgi notuna ulaşmak için tıklayınız.

Resmi Gazete No: Resmi Gazete Tarihi: Adı: UID:
İçerik:

Elektronik Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 5) 08/11/2024 tarihli ve 32716 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.

Söz konusu Tebliğe ulaşmak için tıklayınız.

İçerik 1:

Elektronik Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 5) 08/11/2024 tarihli ve 32716 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.

Söz konusu Tebliğe ulaşmak için tıklayınız.

İçerik 2:

Elektronik Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 5) 08/11/2024 tarihli ve 32716 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.

Söz konusu Tebliğe ulaşmak için tıklayınız.

Resmi Gazete No: Resmi Gazete Tarihi: Adı: UID:
İçerik:

5597 sayılı Yurt Dışına Çıkış Harcı Hakkında Kanun ile Çeşitli Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunda düzenlenen yurt dışına çıkış harcının, 7524 sayılı Vergi Kanunları ile Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 51 inci maddesiyle yapılan değişiklik sonrası uygulamasına ve ödeme şekillerinin yeniden belirlenmesine ilişkin usul ve esasların yer aldığı Yurt Dışına Çıkış Harcı Uygulama Genel Tebliğ Taslağı oluşturulmuştur.

Bu taslakta yer alan konuların geliştirilmesi, değiştirilmesi veya katkıda bulunulması ile ilgili görüş ve önerilerinizi 22/11/2024 tarihine kadar yakup.tirpanci@gelirler.gov.tr e-posta adresine iletebilirsiniz.

Tebliğ Taslağına ulaşmak için tıklayınız.

İçerik 1:

5597 sayılı Yurt Dışına Çıkış Harcı Hakkında Kanun ile Çeşitli Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunda düzenlenen yurt dışına çıkış harcının, 7524 sayılı Vergi Kanunları ile Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 51 inci maddesiyle yapılan değişiklik sonrası uygulamasına ve ödeme şekillerinin yeniden belirlenmesine ilişkin usul ve esasların yer aldığı Yurt Dışına Çıkış Harcı Uygulama Genel Tebliğ Taslağı oluşturulmuştur.

Bu taslakta yer alan konuların geliştirilmesi, değiştirilmesi veya katkıda bulunulması ile ilgili görüş ve önerilerinizi 22/11/2024 tarihine kadar yakup.tirpanci@gelirler.gov.tr e-posta adresine iletebilirsiniz.

Tebliğ Taslağına ulaşmak için tıklayınız.

İçerik 2:

5597 sayılı Yurt Dışına Çıkış Harcı Hakkında Kanun ile Çeşitli Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunda düzenlenen yurt dışına çıkış harcının, 7524 sayılı Vergi Kanunları ile Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 51 inci maddesiyle yapılan değişiklik sonrası uygulamasına ve ödeme şekillerinin yeniden belirlenmesine ilişkin usul ve esasların yer aldığı Yurt Dışına Çıkış Harcı Uygulama Genel Tebliğ Taslağı oluşturulmuştur.

Bu taslakta yer alan konuların geliştirilmesi, değiştirilmesi veya katkıda bulunulması ile ilgili görüş ve önerilerinizi 22/11/2024 tarihine kadar yakup.tirpanci@gelirler.gov.tr e-posta adresine iletebilirsiniz.

Tebliğ Taslağına ulaşmak için tıklayınız.

Sayfalar