Tel   : (312) 415 35 19

                  Faks : (312) 415 28 47

e-posta: basinmusavirligi@gelirler.gov.tr

                                

                                                                                           1 Eylül 2010

BASIN BÜLTENİ   

 

 

Maliye Bakanlığından Kayıt Dışı Ekonomi İle Mücadelede Yeni Adım

Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığına bağlı olarak vergisel konularda danışmanlık hizmeti sunan Vergi İletişim Merkezi (VİMER), hizmet ağını genişletiyor. Kayıt dışı ekonomi ile mücadelede önemli bir yere sahip olan ihbar müessesesinin işletilmesinde yeni adımlar atılıyor. Yeni süreçte vatandaşlar, vergi kayıp ve kaçağına ilişkin telefon ile bildirecekleri ihbarları Vergi İletişim Merkezine yapacaklar. Bundan önce Alo Maliye 189 hattına yapılan ihbarlar, 1 Eylül 2010 tarihinden itibaren Alo Maliye 189 yerine, 444 0 189 numaralı hattan Vergi İletişim Merkezi’ne yapılacaktır.

Vergi Kayıp ve Kaçaklara İlişkin Bildirimlerin Tek Merkezden Yönetilmesi

Vergi kayıp ve kaçaklarına ilişkin telefon ile yapılan ihbarların yönetiminde etkinlik sağlamak için ilgili bildirimlerin tek merkezden yönetilmesi önem arz etmektedir. Bu kapsamda; belge verilmemesi, mükellefiyet kaydı olmaması, vergi dairesine bildirimi yapılmamış işçi çalıştırılması, kira gelirlerinin beyan edilmemesi, belgesiz emtia bulundurulması gibi vergi kaybına neden olacak ihbarların kayıt altına alınmasında Vergi İletişim Merkezi ( 444 0 189 ) 1 Eylül 2010 tarihinden itibaren tüm Türkiye’ye hizmet verecektir. Vergi Dairesi Başkanlıkları ve Defterdarlıklar bünyesinde faaliyet gösteren Alo Maliye 189 hattı bu tarihten itibaren kapatılacaktır. Böylece ihbar bildirimlerinin yönetimi VİMER tarafından vergi mahremiyeti ve gizlilik esası çerçevesinde tek merkezden sağlanacaktır.

Yeni Sistemin İşleyişi

Vergi kayıp ve kaçağına ilişkin ihbar bildirim sürecinde Vergi İletişim Merkezi ile iller arasındaki iletişimde otomasyon sistemi kullanılacaktır. VİMER tarafından kaydedilen ihbarlar otomasyon sistemi aracılığıyla ilgili illere işlem yapılmak üzere en geç iki iş günü içerisinde aktarılacaktır. Sistemin uygulamaya geçmesiyle birlikte ihbarlara mümkün olan en kısa sürede cevap verilmesi, sürece ait faaliyetlerin istatistiksel bilgileri, görevli birimlerin performans değerlendirme sonuçları ve ihbar sonucunda yapılan işlemlerin merkezi denetimi yapılacaktır.

Vergi İletişim Merkezi

Mükellef odaklı hizmet anlayışı doğrultusunda vergisel konularda danışmanlık hizmeti sunan ve telefonla yapılan ihbarları tek merkezden kabul eden Vergi İletişim Merkezinin çalışma saatleri hafta içi 09.00–19.00 saatleri arasındadır. Türkiye’nin her yerinden yapılan aramalar sadece şehir içi arama ücreti ile ücretlendirilmektedir.