Buradasınız

İletişim

Bilgi Edinme


4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu uyarınca yapılacak bilgi edinme müracaatlarını değerlendirmek üzere Gelir İdaresi Başkanlığı bünyesinde Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliğine bağlı Bilgi Edinme Birimi oluşturulmuştur. Başvuru yapmadan önce,  “ Özelge Arama Sistemi” ve  “ Sıkça Sorulan Sorular  sayfalarında yer alan bilgilerden faydalanabilirsiniz.

Ayrıca Vergi İletişim Merkezi hattından (189), vergi mevzuatı ile ilgili konularda telefonla danışmanlık, vergi kayıp kaçağı konusunda ihbar bildirimlerini alma ve sonuç sorgulama, borç sorgulama, Başkanlığımızın elektronik uygulamaları konusunda danışmanlık, mükelleflerin ilettikleri talep ve önerileri ilgili birimlere iletme, yabancı uyruklu kişilere ve kurumlara vergi ile ilgili konularda eposta aracılığı ile İngilizce olarak danışmanlık, www.gib.gov.tr adresi üzerinden yapay zeka destekli Dijital Vergi Asistanı (GİBİ) uygulaması ile gelen vergisel konulardaki soruları cevaplama ve yönlendirme hizmeti alabilirsiniz.

İlgili Mevzuat : 

4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu
Bilgi Edinme Hakkı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik

Bilgi ve Belgeye Ulaşım Ücretleri:
Açıklama
Tebliğ ve Ücret Tarifesi


Elektronik Başvuru Formu:

 



Posta ya da Bizzat Yapılacak Başvurular ile Faks Yoluyla Yapılacak Olan Başvurularda;

Gerçek Kişi Başvuruları için; Başvuranın Adı-Soyadı, T.C. Kimlik Numarası, Adresi, Telefon Numarası ve İmza bulunması gereklidir.

Tüzel Kişiler için; Ünvanı, Yetki Belgesi, Yetkili adı Soyadı, Adresi ve Telefon Numarası bulunması gerekmektedir. 

Adres:Gelir İdaresi Başkanlığı
  Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
  Bilgi Edinme Birimi
  (Eğitim Merkezi - OECD Ankara Çok Taraflı Vergi Merkezi) 25 Mart Mahallesi İstiklal Caddesi No:7 06200 Yenimahalle -ANKARA
Fax:0 (312) 387 51 48
Türkçe