EK: 1

(22.08.2008 tarihli ve 26975 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 386 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile değişen hali)
ELEKTRONİK BEYANNAME GÖNDERME
 TALEP FORMU

..../..../...........

.............................................................Vergi Dairesi Müdürlüğüne / Başkanlığına
Beyannamelerimi elektronik ortamda göndermek istiyorum. Talebimin değerlendirilmesini ve tarafıma kullanıcı kodu, parola ve şifre verilmesini arz ederim.

 

MÜKELLEFİN KİMLİK/ADRES BİLGİLERİ (*)  

  Adı, Soyadı/Unvanı                               

 

 Vergi Kimlik Numarası (**)                                 

 

 Ticaret Sicil Numarası                                              

 

 Doğum Yeri/Tüzel Kişilerde Kanuni Merkezi

 

 Doğum Tarihi/Tüzel Kişilerde Kuruluş Tarihi

 

 Adresi                                                                      

 

 Bağlı Bulunduğu Oda ve Sicil Numarası                    

 

 Telefon Numarası                                              

 

 Faks Numarası                                                   

 

 Elektronik Posta Adresi                                     

 

Elektronik beyanname göndereceklerin dikkat etmesi gereken hususlar:

1. Beyannamelerin elektronik ortamda gönderilmesi ile ilgili kanuni düzenlemelerde yer alan usul ve esaslar doğrultusunda beyannamelerin elektronik ortamda gönderilmesi gerekmektedir.
2. Beyannamelerini kendileri gönderebilecek mükellefler kendilerine verilen kullanıcı kodu, parola ve şifrenin kullanımından sorumludurlar.
Bu nedenle kullanıcı kodu, parola ve şifrelerini; başka amaçlarla kullanamazlar, herhangi bir üçüncü kişiye açıklayamazlar ve kullanımına izin veremezler, işyerinin satışı, transferi ve işi bırakmada üçüncü kişilere devredemezler, kiralayamazlar ve satamazlar.
3. Beyannamelerini kendileri gönderebilecek mükellefler kendilerine verilen kullanıcı kodu, parola ve şifrenin kullanımından sorumlu olduklarından kullanıcı kodu, parola ve şifrenin yetkisiz kişilerce kullanıldığını öğrendikleri anda (kullanıcı kodu, parola ve şifrenin kaybedilmesi, çalınması vb. durumlar dahil) Gelir İdaresi Başkanlığı 444 0 435 no.lu Çağrı Merkezine telefonla veya bağlı oldukları vergi dairesine dilekçe ile derhal bilgi vermeleri gerekmektedir. Söz konusu kişiler bildirim anına kadar yapılan işlemlerden ve taraflarına verilen kullanıcı kodu, parola ve şifrenin kullanımından bizzat sorumlu olacaklardır.
4. Elektronik ortamda yapılan işlemlerin tespit ve tevsikinde Gelir İdaresi Başkanlığı/vergi dairesi kayıtları esas alınacaktır.
5. Kullanıcı kodu, parola ve şifre kullanılarak elektronik ortamda gönderilen ve onaylanan beyanname/bildirimler mükelleflerce imzalanmış sayılacaktır.
 

               Mükellef/Kanuni Temsilci 

               Adı - Soyadı                          İmza                                Tarih


(*) Adi ortaklık şeklindeki mükellefiyetlerde ortaklığa ait bilgiler yazılacaktır.
(**)T.C.vatandaşı olan gerçek kişilerde T.C.kimlik numarası yazılacaktır.